Од 31. октобра до 27. новембра у више излагачких простора у Панчеву

19. Бијенале уметности у Панчеву: Смрт уметности, живела уметност!

Деветнаеста по реду манифестација Бијенале уметности, под називом „Смрт уметности, живела уметност!” биће одржано од 31. октобра до 27. новембра у више излагачких простора у Панчеву. Овогодишњи концепт осмислио је четвророчлани ауторски тим, др Ивана Башичевић Антић, Сања Латиновић, др Селман Тртовац и Стеван Вуковић, а реализује га Културни центар Панчева, уз покровитељство града Панчева и Министарства културе и информисања Републике Србије.

У оквиру овогодишњег програма радове ће узложити 20 уметника из Србије и Хрватске, међу којима су Тодосијевић Раша, Билановић Милица, Богдановић Славко, Џафо Никола, Илић Синиша, Јовановић Катарина, Алфа, Куда орг, уметничка група, Миливојевић Ера, Петровић Тијана, Поповић Зоран, Ракић Милица, Ступар Слободанка, Тодоровић Зоран, Токин Весна, Трећи Београд – уметнички колектив и Павловић Велјко, Војводић Драган, Сања Ивековић, Арманини Ивана и Голуб Марко, Фрелих Владимир и Стојнић Дамир (Хрватска). Учешће у овогодишњем програму узеће и теоретирачи Јеша Денегри, Реинз Сераина, Др Ивана Башичевић Антић, Др Селман Тртовац, Стеван Вуковић, Сабине Хенсген и Андреј Монастирски.

О овогодишњем концепту, ауторски тим је записао: „Постоје појаве у уметности које су ницале мимо уобичајених правила и норми свог времена и свакако мимо свих очекивања. Те су појаве чиниле оно што се на крају, много после њиховог настанка, испоставило као прогрес у уметности.

Иако су историја и теорија уметности традиционално помаке до недавно детектовале само у великим центрима уметничког света (Њујорк, Рим, Париз) испоставило се да су се у нашем региону (оном који је чинио подручије бивших Југославија) такве појаве такође дешавале, биле подједнако самоникле. Биле су у духу сличних напредних догађаја у тим великим центрима и једнако доприносиле напретку у схватању и стварању уметности. Исто тако, нажалост, биле су углавном игнорисане или осуђиване у свом непосредном окружењу.

Историзоване у текстовима Јеше Денегрија под појмом ‘друге линије’, оне су нас овом приликом занимале због начина на који су настале и утицаја које су оствариле. С обзиром да се прилике за потпуно независно преиспитивање таквих процеса ретко јављају ми смо желели да овај Бијенале буде управо место за то – анализу токова на тој ‘другој линији’ у уметности, линији у коју ми као тим дубоко верујемо”.

0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Оставите ваш коментар о овој теми.x
()
x
PANpress