„Ударне рупе" и даље актуелне на улицама

Штету на возилу због оштећења коловоза пријавити предузећу које одржава путеве

Иако смо недавно добили инфромацију из ЈП „Урбанизам” Панчево, да је санирање такозваних „ударних рупа” по граду у току, те да је поправка у неким насељима и у центру завршена, оштећења коловоза су и даље уочљива, чак и у центру града.

Из Одељења за саобраћај Градске управе Панчево објашњавају да је појам „ударна рупа“ колоквијалан и да не постоји у прописима, а ради се о оштећењу коловозног застора (коловоза) која се јављају најчешће током или након зимског периода, односно након. Оваква оштећења су обично дубине 5 центиметара и више, наводе у Одељењу.

Додају да оштећења коловоза могу утицати на безбедност учесника у саобраћају, нарочито у ноћним условима и условима смањење видљивости, када возачи не могу на време уочити оваква оштећења, или када због избегавања оваквих оштећења могу изгубити контролу над возилом.

„Битно је уколико није могуће избећи прелазак преко оштећења, не кочити нагло нити нагло мењати правац. Савет возачима је да свакако прилагоде вожњу условима на путу, да смање брзину, поштују саобраћајну сигнализацију, возе опрезно. Уколико ипак дође до оштећења возила због лошег стања коловоза, први корак би био позивање саобраћајне полиције, ради сачињавања записника”, кажу стручњаци.

Штета на возилу услед последица оштећења коловоза, могуће је пријавити предузећу које одржава путеве, односно управљачу пута.

За одржавање општинских путева на територији града и улица у насељеном месту Панчево, надлежно је Јавно предузеће „Урбанизам“ Панчево, за одржавање државних путева на територији града надлежно је Јавно предузеће „Путеви Србије“, док су за одржавање улица (које нису државни нити општински путеви) по насељеним местима ван Панчева, надлежна јавна комунална предузећа у тим насељеним местима.

Уз захтев за накнаду штете, управљачу пута се предаје записник полиције са фотографијама оштећења возила и оштећења коловоза, процена штете осигуравајуће куће у којој је возило осигурано, подаци о подносиоцу захтева, као и подаци о возилу, објашњавају у Одељењу за саобраћај.

Уколико уочите оштећења на коловозу, пробме можете пријавити путе Система 48.

Према подацима Јавног предузећа „Урбанизам“, у претходних годину дана било је три захтева за накнаду штете на возилима, која се јавила као последица оштећења коловоза. У датом периоду на општинским путевима и улицама није било евидентираних саобраћајних незгода узрокованих налетањем на рупе у коловозу, наводе наши саговорници.

У Републици Србији, утицај пута и околине као фактор настанка саобраћајних незгода је свакако присутан. Код сваке шесте саобраћајне незгоде са погинулим лицима и сваке десете са повређеним лицима, као један од утицајних фактора настанка незгоде дефинисан је „утицај пута и околине“.

У Панчеву, овај проценат је око четири одсто, саопштавају из Одељења и додају да ово не подразумева искључиво оштећења коловоза као фактор, већ и неадекватну трасу пута, контра нагибе у кривини, клизав коловоз, неадекватну саобраћајну сигнализацију, елементе поред пута који доприносе настанку и последицама саобраћајне незгоде, разне дистракције (ометања) поред пута и на путу и слично. Остали чешћи утицајни фактори су човек (људски фактор) и возило.

Оставите коментар

PANpress
%d bloggers like this: