Ваннаставне активности у панчевачким средњим школама

Секција мало, интересовање ђака различито

У неким од школа су постојале секције за драму, играње друштвених игара, дебатовање и слично. Данас је у Панчеву остало мало секција и клубова. Добар пример је секција у Електротехничкој школи ‚‚Никола Тесла“.

Едукативни системи свугде по свету имају у пракси у оквиру школе ваннаставне активности. Какве су ваншколске активности у панчевачким средњим школама, колико су школе, али и ученици посвећени секцијама, покушали смо да истражимо.

Сазнали смо да у неким од средњих школа су постојале секције за драму, играње друштвених игара, дебатовање и слично. Данас је у Панчеву остало мало секција и клубова. Добар пример су ваннаставне активности у Електротехничкој школи ‚‚Никола Тесла“, где је организовано неколико различитих и веома занимљивих секција.

Секцију у Теслиној школи водио је помоћни професор Стефан Митов Радојичић, организатор секција за Аниме, Вече друштвених игара и за друштвену игру Dungeons & Dragons. Он објашњава да је Аниме Клуб био место где су млади могли да дођу једном недељно и погледају неки од популарних или веома квалитетних аниме наслова са српским преводом. Board Game вечери су била окупљања на којима су ученици могли да испробају различите друштвене игре од којих је већину уступио клуб Д20 из Панчева. На Dungeons & Dragons вечерима ученици су играли ову кооперативну и светски познату друштвену игру.

Додаје да је на идеју о покретању секција дошао сам, желећи да представи друштвене игре ђацима.

„Као неко ко је био на њиховом месту и имао слична интересовања нисам имао где да их поделим са другима и било је тешко наћи друге људе које овако нешто интересује. Ове секције су самим тим такође огранизоване како би се млади који се можда дирекно не познају упознали преко заједничких интересовања, а уз то погледали неки аниме или одиграли неку друштвену игру. Одзив је увек био добар и имали смо редовне уценике који су долазили на скоро свако окупљање. Због тренутног стања у свету и код нас због вируса и ограниченог окупљања у затвореном простору секције нису одржаване већ неко време. Али интересовања и даље има и ђаци који су били редовни раније и даље имају жељу да се оне врате и да се опет окупљамо. Наравно све кад буде било опет прикладно и могуће“, каже Радојчић.

О ваншколским активнсотима и секцијама у школама, разговарали смо са четрнаест средњошколаца из три средње школе – Гимназије ‚‚Урош Предић“, Медицинске школе ‚‚Стевица Јовановић“ и Електротехничке школе ‚‚Никола Тесла“.

Шест ученика одговорило нам је да је упознато са активностима које се организују у њиховим школама, док је преосталих осам одговорило негативно. Исти број људи су и чланови неког од клубова или секција организованих у склопу школе, због чега закључујемо да су сви који знају шта се дешава у њиховој школи активни у поменутим активностима.

Питали смо ученике „да ли вас представник ученичког парламента обавештава о школским активностима у вашој школи?“. Девет одговора гласило је слабо или никад, одакле бисмо могли да закључимо да парламенти имају слабу активност или да ученици имају међусобно лошу комуникацију. Седам ученика рекло нам је да у њиховим школама не постоји клуб или секција као ваннаставна активност која би их заинтересовала.

Њих деветоро нам је рекло да би са задовољством радилo и учествовали у ваннаставним активностима. То нам показује да има вољних, али не и довољно мотивисаних и подржаних младих људи у средњим школама.

Неке од секција које су ученици навели да би волели да имају у својим школама су:
шаховска секција, ликовна, драмска, клуб уметника, стрип клуб, аниме клуб, клуб љубитеља медицинских наука, клуб фотографа.

Теодора Остојин
Јован Гашпар
Реља Јарковачки

0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Оставите ваш коментар о овој теми.x
()
x
PANpress