Какве то медије финансирају грађани и грађанке нашег града?

РЕМ изрекао четврту меру упозорења ТВ Панчево

Све ове казне нису спречиле град Панчево, а ни друге локалне самоуправе да у оквиру конкурса за суфинансирање медијских садржаја дају милионе овој телевизији, или продукцијама које реализују пројекте на РТВ Панчево.

Савет Регулаторног тела за електронске медије (РЕМ) изрекао је још једну меру упозорења телевизији Панчево, због кршења Закона о електронским медијима. Одлука о томе донета је на 219. редовној седници тог тела, одржаној 15. септембра, а панчевачки емитер је кажњен због појављивања функционера у оквиру означених предизборних блокова приказаних 12. и 18. маја 2020. године.

Како смо писали, Регулаторно тело за електронске медије (РЕМ) покренуло је у јулу ове године, поступак изрицања мера телевизији Панчево, због повреда Закона о електронским медијима, у вези са емитовањем садржаја током предизборне кампање.

Први случај се односи на прилог унутар означеног предизборног програма, у којем се појављује начелник Хитне помоћи из Ковина Срђан Ненек, потписан својом функцијом начелника, који је био на листи Александар Вучић. У другом случају, у означеном предизборном програму, појавиле су се две министарке, Јадранка Јоксимовић и Зорана Михајловић, потписане јавним функцијама.

Како се наводи у засписнику са седнице Савета од 14. јула, на којој је покренут процес изрицања мере, поступак по службеној дужности, покренут је на основу сазнања по пријави Тамаре Бранковић, из организације ЦРТА. У вези са првим прилогом, Бранковић наводи да је емитованим садржајем ТВ Панчево посебно промотивно упућивао на кандидате са изборних листа и њихове активности, што је супротно Препоруци комерцијалним ПМУ о обезбеђивању заступљености без дискриминације у току предизборне кампање. ТВ Панчево у изјашњењу није побијала наводе из пријаве и навела је како је реч о грешци узрокованој неискуством новинара којима су ово први избори. Такође, да није постојала намера да се било коме у предизборној кампањи омогући привилегован положај, те да „до истих нити сличних пропуста надаље неће доћи приликом емитовања програма на нашој телевизији“.

Међутим, ТВ Панчево не сматра да је описаним пропустом наступила значајна штета, те да је једина последица то да је реч о информативном прилогу на који је требало применити одредбе које уређују оглашавање, те да „предизборни програм не
представља фаворизовање одређене политичке странке већ тој партији једино може ићи на штету“. Из изјашњења следи да ТВ Панчево не разуме однос између информативног програма, предизборног програма и огласног програма. Такође, обавеза равноправног представљања подједнако искључује емитовање садржаја који фаворизују као и садржаја који дискриминишу листе које учествују у изборима. Предметни прилог није једини који је објављен на овакав начин (унутар предизборног блока) с обзиром на то да му је претходио врло сличан, из Вршца, где се такође представљају активности лица из делокруга њиховог јавног и професионалног ангажовања, која су тако и потписана (директор болнице у Вршцу, градоначелница Вршца, покрајински председник владе).

Описаним случајем листа чији су истакнути представници налазе на истакнутим јавним функцијама доведена је у неједнак и привилегован положај у односу на остале учеснике у изборима, пише у записнику РЕМ-а, што је у нескладу са тачком 1. Препорука комерцијалним ПМУ о обезбеђивању заступљености без дискриминације у току предизборне кампање, што је уједно и повреда и члана 47 ст. 1 т. 5 Закона о електронским медијима.

У другом случају, у спорном прилогу појавиле су се Јадранке Јоксимовић и Зоране Михајловић, у својству министарки, потписаних својим јавним министарским функцијама, у оквиру означеног предизборног блока. Бранковић је поднела две пријаве које се односе на прилог унутар означеног предизборног програма, у којима се Јадранка Јоксимовић и Зорана Михајловић, у
својству министара, појављују потписане својим јавним министарским функцијама, у оквиру догађаја који се тиче потписивања Споразума са владом Француске о донацији за изградњу метроа. Подносилац пријаве сматра да су бирачи доведени у заблуду јер су емитовањем оваквог прилога у оквиру предизборног програма ТВ Панчево активности органа јавне власти представљене као предизборне активности листе „АлександарВучић – За нашу децу“ чији су истакнути представници Јадранка Јоксимовић и Зорана Михајловић, те је тако тој листи омогућио привилегован положај унутар предизборног програма. РЕМ закључује да су наводи из пријаве тачни и да је означени предизборни блок објављен унутар  информативне емисије. Предметни садржај траје 30 секунди. ТВ Панчево у изјашњењу није побијала наводе из пријаве и навела је како је је поново реч о грешци узрокованој неискуством новинара којима су ово први избори. Због свих ових навода, Савет РЕМ-а је на седници одржаној 15. септембра, донео одлуку о кажњавању панчевачке телевизије.

Ово је четврта мера коју Савет РЕМ-а изриче РТВ Панчево, за годину и по дана. Подсетимо, две мере упозорења изречене су им у марту прошле године због медијске хајке на Станку Симоновић, председницу Вишег суда у Панчеву и Ненада Живковића, новинара портала Панчево Си Ти, а трећа у новембру исте године, такође због неетичких прилога против панчевачког новинара.

Ипак, све ове казне нису спречиле град Панчево, а ни друге локалне самоуправе да у оквиру конкурса за суфинансирање медијских садржаја дају милионе овој телевизији, или продукцијама које реализују пројекте на РТВ Панчево. Тако су на пример, ове године продукције које ће емитовати програм на Радио-телевизији Панчево добиле чак 19 милиона динара, од укупно 40 милиона колико је било одвојено за медијски конкурс у Панчеву. Анализа Цензоловке показала је да је већи део новца који су продукције добијале на конкурсима, а програмске садржаје емитовале на РТВ Панчево, завршавао на рачунима те медијске куће на име разних трошкова.

0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Оставите ваш коментар о овој теми.x
()
x
PANpress