Путеви ће бити чисти као прошле године
Одржавањем путева током прошле зимске сезоне нису били задовољни ни грађани, али ни челници града. Ипак, и поред тога, посао одржавања улица и путева од 15. новембра 2019. до 31. марта 2020. године поверен је истој фирми – „Декоформ“.
На тендер који је завршен 8. новембра, стигла је само једна понуда групе понуђача – „Декоформ“ д.о.о. Београд-Јајинци и АД Сремпут Рума, а одлуку о закључењу оквирног споразума градоначелник Града Панчева потписао је 14. новембра.
Како стоји у документацији, изабрана понуда вредна 42,5 милиона динара је „економски најповољнија“, применом критеријума – попуст на важећи ценовник радова на зимском одржавању улица у граду Панчеву и општинских путева (95 пондера) и удаљеност хангара за смештај соли и агрегата од зграде Градске управе града Панчева (пет пондера), што значи да је удаљеност хангара мања од четири километара.
Зимско одржавање путева званично почиње 15. новембра. Зимско одржавање путева се односи на општинске путеве, и подразумева чишћење снега са коловоза (што не подразумева одржавање тротоара, парникг површина, бициклистичких стаза, такси стајалишта и тргова), и уклањање поледице.
Одржавање улица је, како се наводи у Плану о одржавању путева, у надлежности комуналних организација.
Вршилац услуге је дужан да обезбеди до почетка зимске сезоне довољан број машина и возила, са прикључцима, резревне делове, гориво, и да постави додатну саобраћајну сигнализаицју којом је ограничена брзина кретања на свим општинским путевима на територији града на 40 км/час.
У периоду повремних интервенција мобилности од 15. до 28. новембра, и од 15. до 30. марта 2020. године, извођач радова је дужан да обезбеди дежурство од 20 до 7 сати, у прелазном периоду да редовно одржава путеве током осма сати, у првој смени, што подразумева поправке оштећења на коловозу, одржавање сигнализације, уклањање наноса, блата са коловоза, уклањање корова са банкина, и другог растиња које заклања сигнализацију.
Током пуне мобилности, од 28. новембра до 15. марта 2020. године, вршилац услуге мора да обезбеди двадесеторочасовно дежурство машина и особља.
У зависности од временских услова уводи се више сепена мобилности, у складу са налгоом ЈП Путеви Србије, као и степена приоритета. У првом степну приоритета је 105 километара путева, у другом 31 километар.
Надзор и контролу извођења радова вршиће овлашћена лица која су именована посебним Решењем, који доноси управљач путева, у којем су дефинисана права, обавезе и одговорности надзорног органа.
Divno , ako nisu zadovoljni građani, a nije bio zadovoljan ni gradonačelnik , kako je i sam rekao , rešenje problema je – ponovo angažovati istu firmu, na radost svih gore pomenutih . Veoma napredno , sreći nikad kraja