Успостављање саобраћаја зависи од две локалне самоуправе

Пруга Београд-Панчево: Ново, модерно, брзо, недостаје само – Беовоз

Ни после скоро четири године од модернизације пруге Београд – Панчево и изградње другог колосека не постоји Беовоз који саобраћа између два града, као што је то био случај годинама уназад пре реконструкције

Тренутно се, осим за теретни саобраћај, та најмодернија деоница у Србији користи за пет возова колико их дневно саобраћа до Вршца. Из Инфраструктура железнице Србије и Србија Воза за Н1 кажу да постоје капацитети за успостављање још линија, али да све зависи од Београда и Панчева.

Запуштеност и спорост – речи су којима се деценијама најчеће описују српске пруге. Међутим, на деоници Београд – Панчево то не важи, јер је од 2017. то најмодернија пруга, чија је обнова финансирана руским кредитом од око 77 милиона евра. Упркос томе, грађани два града линију Беовоза, која је саобраћала и у време кризних 90-тих, још нису добили. Зато су на аутобуском стајалишту јединог превозника свакодневне гужве.

Возови на линији Беогад – Панчево ишли су некада на сваких пола сата или сат, иако је постојао само један колосек, па су возови чекали на укрштање. Иако се очекивало да ће после модернизације све бити брже и боље, то се није догодило. Зашто, у Инфраструктурама железнице Србије и Србија Воза лоптицу одговорности пребацују у туђе двориште…

„Када је реч о БГ Возу, односно градско-приградском саобраћају возова између Београда и Панчева, железничка компанија ‘Србија Воз’ располаже свим потребним ресурсима за успостављање овог вида превоза између два града, а железнички инфраструктурни капацитети ‘Инфраструктуре железнице Србије’ у потпуности могу да омогуће овакав вид и обим саобраћаја. БГ Воз између Београда и Панчева моћи ће да саобраћа тек након усаглашавања ставова између локалних самоуправа Града Београда и Града Панчева, којима се дефинишу услови за успостављање саобраћаја, расподелу трошкова и начин фнансирања овог вида градско-приградског железничког превоза“, наводе Србија Воз и Инфраструктуре железнице Србије.

Ипак, заменик градоначелника Горан Весић, има другачију рачуницу. Каже да је Град Београд надлежан да грађанима плаћа превоз једино на својој територији, што је у овом случају до Овче. Од те локације до Панчева бригу би требало преузиме како каже, Град Панчево.

„Пре неколико година сам позвао Град Панчево да уговри са Србија Возом превоз на истој линији за своје грађане на својој територији. Како су избори за Скупштину града Панчево одржани 21. јуна ове године, претпостављам да ће се и ово питање наћи на дневном реду новог општинског руководства. Како је у Панчеву захваљујући раду председника Александра Вучића последњих година отоврено више фабрика, а како је у Београду од 2012. до данас отоврено 180.000 нових радних места, постоје интереси за отварање ове линије. Многи грађани Панчева раде у Београду. Исто тако и многи Београђани раде у Панчеву“, каже заменик градоначелника Горан Весић.

Интерес на свим странама постоји потребно је само наћи решење, које у протекле скоро четири године није нађено упркос састанцима представника Београда, Панчева, па чак и ресорног министарства.

Цео прилог на линку.

0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Оставите ваш коментар о овој теми.x
()
x
PANpress