Фирма Жељка Јоксимовића, Мање Грчић и РТВ Панчево купила права на Танјуг за 628.000 евра на десет година

Фирма „Тачно“ из Београда није купила Танјуг за 628.000 евра већ је стекла право да у одређеном временском периоду користи имовинска права те новинске агенције, одговорила је Републичка дирекција за имовину на питање Удружења новинара Србије (УНС).

„У конкретном случају не ради се о продаји Танјуга већ о уступању искоришћавања других имовинских права, на одређени временски период, уз одговарајућу накнаду, која је изнад процењене вредности утврђене Извештајем о процени вредности сваког појединачног имовинског права Јавног предузећа Новинска агенција Танјуг”, одговорили су УНС-у из ове дирекције.

Њузмакс Адрија објавила је синоћ да незванично сазнаје да фирма „Minacord media“, чији су власници Жељко Јоксимовић и Мања Грчић, сувласница К1 телевизије, купује Танјуг. Међутим, права да користи жиг, односно име Танјуга, купила је фирма „Тачно“ основана у новембру, пет дана пошто је оглашена продаја жига и имовинских права Танјуга. Њени оснивачи су РТВ Панчево са 60 одсто капитала уз оснивачки улог од 600 динара и „Minacord media“ са 40 одсто капитала са улогом од 400 динара. Законски заступници „Minacord media“ су Жељко Јоксимовић и Мања Грчић.

У огласу Републичке дирекције за имовину објављеном 12. новембра наведено је да се уступају имовинска права на четири жига регистрована при Заводу за интелектуалну својину. Наведени су регистарски бројеви жигова и период важења регистрације. Такође, као јединствена целина уз жигове, за куповину су наведена и ауторска права у вези са ауторским делима насталих по основу 27 уговора о ангажовању са укупно 19 запослених у Танјугу.

У одељку о условима продаје у огласу је наведено да се један део имовинских права уступа на период од десет година уз почетну висину накнаде од 567.000 евра, а други део имовинских права уз почетну цену од 60.481 евро на период искоришћавања до 31. децембра 2020. године јер права Републике Србије у вези са ауторским делима истичу са наведеним датумима. Почетна продајна цена према огласу износила је 627.481 евро.

Купац је, наведено је у огласу, дужан да преузме запослене у Јавном предузећу Новинска агенција Танјуг као и одређени број других ангажованих у складу са одредбама Закона о раду. Отварање писаних понуда, према огласу, одвијало се 2. децембра ове године.

Иначе, Регулаторно тело за електронске медије у септембру ове године изрекло је меру упозорења Радио-телевизији Панчево због омогућавања привилегованог положаја изборној листи „Александар Вучић – за нашу децу“ у односу на друге изборне листе. У новембру 2019. године РЕМ је такође изрекао меру упозорења ТВ Панчево због кршења Правилника о заштити људских права у пружању медијских услуга јер је Ненада Живковића, између осталог, „називао лажним новинарем, промотером насиља, опсесивним материјалистом, учеником шпијуна“. На сајту РЕМ-а из марта 2019. године налазе се још два упозорења које је регулаторно тело изрекло ТВ Панчево.

Како је УНС раније писао, Акционим планом за примену Медијске стратегије предвиђено је да први квартал 2021. године буде рок за окончање приватизације новинске агенције Танјуг.

0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Оставите ваш коментар о овој теми.x
()
x
PANpress