Шта ће донети ЈПП у области јавног превоза?

АТП-у нови аутобуси, веће плате, квалитентија услуга

Број запослених биће смањен, а онима који остану плате ће бити повећане за 50 одсто

Мањак броја возача, и најава да ће чак њих 80 од 130 отићи из градског предузећа АТП који врши услугу јавног превоза, стари аутобуси који су тренутно замењени изнајмљеним, недостатак новца за повећање плата, незадовољаство радника – неки су од горућих проблема, које притискају ово јавно предузеће прошле и ове године.

И  представници градске власти и руководство АТП-а, верују да је јавно-приватно партнерство решење за све проблеме, и чекају га са нестрпљењем.

Пројекат ЈПП за јавни превоз је урађен, чека се мишљење републичке Комисије за ЈПП, затим следи потврда одборника Скупштине града и расписивање тендера.

Градоначелник Панчева Саша Павлов каже за наш портал да ће дати све од себе да најкасније крајем марта предлог пројекта буде пред одборницима Скупштине града (под условом да Комисија одлучи на време),  те да јавна набавка буде расписана у јуну и до краја године да се ЈПП реализује.

Пројекат још није представљен јавности, а Саша Павлов за наш портал открива детаље овог јако важног посла за локалну самоуправу.

„Посебно нам је значајан овај пројекат имајући у виду незадовољство грађана квалитетом и квантитетом услуге, и имајући у виду потребна улагања, која су огромна. Панчеву недостаје 20-25 нових аутобуса, а град у овом тренутку не може то да исфинансира, имајући у виду друге потребе и кратке рокове. Због тога смо се одлучили за приватног партнера, и врло сам позитиван према садржини пројекта“, каже Павлов.

Према том документу јавни партнер има обавезу да у року од шест месеци од имплеметације пројекта купи 60 нових аутобуса (40 вишезлобних аутобуса и 20 комбија – минибусева), за обављање приградског и градског превоза.

Реч је о новим возилима, са еуро 6 мотором, али они неће бити на гас и струју јер су према речима градоначелника „јако скупи“.

Постојеће линије не би требало да буду укинуте, а цифре, као што су цене карата, биће предмет наредних докумената.

За међумесни саобраћај (између осталих и линија Панчево-Београд), као и сада, новом правном лицу биће потребна сагласност министарства, што је већ, према градоначелниковим речима покренуто, те се очекује и та дозвола.

Осим нових возила, превиђен је нов начин наплате карата.

„Биће имплементиран савремен начин куповине карата у виду кредита. На аутобуској станици биће инсталирани аутомати који ће очитавати карте, односно скидати кредит који се налази на картици. Бележиће се сваки улазак и излазак са станице,  тако да ћемо у сваком моменту знати број путника, и имати врло прецизне податке како да форматирамо редослед вожње.“, истиче први човек Града Панчева.

Додаје да јавни превоз не може да буде више социјална категорија, међутим локална самоуправа ће и даље субевнционисати превоз за одређене категорије грађана и грађанки. То је уједно и једина обавеза Града Панчева у реализацији овог ЈПП-а.

„За сам посао ЈПП не плаћамо ништа, али плаћаћемо субвенције за одређене категорије становништва. Да ли ће као до сад бити 13 категорија или ћемо да смањимо или увећамо, видећемо“, наводи наш саговорник.

Према предлогу пројекта биће смањен број запослених у АТП-у, (административно особље, кондуктери, техничари…),  а за отремнине планирано је 50 милиона динара (концесиона такса који треба да уплати приватни партер). Онима који остану, каже Павлов, плата ће бити повећана за чак 50 одсто.

Једна од новина је и измештање аутобуске станице у простор Багремара, а за тај посао приватни пратнер има две године од закључења уговора.

„ С обиром да је на том месту саобраћајно чвориште, мислим да је добра идеја измештање аутобуске станице из центра. Ту ће бити изграђена и нова радионица, док ће локација на којој се сада налази ауто-база АТП-а бити понуђена потенцијалним инвеститорима. Посебно ми је драго због тога јер ће се ослободити атрактивно, инфраструктурно опремљено земљиште од око 9- 11 ха“, прича градоначелник.

За локацију на којој се сада налази Аутобуска станица већ је промењен план детаљне регулације, који превиђа изградњу објекта висине Поште.

„Мислим да би ту требао да буде неки комерцијални објекат који Панчево заслужује, са обавезном подземном јавном гаражом. Већ има заинтересованих инвеститора за изградњу хотела и тржног центра, а шта ће бити на крају зависи управо од њих“, објашњава Павлов.

У оквиру пројекта који је одређен на 15 година, биће форимирано Друштво посебне намене, где ће веће учешће имати приватник, а део власништва ће припасти граду (пет одсто), колико ће приватник бити у обавези да уплаћује од свог профита.

Саша Павлов каже да највише очекује од овог ЈПП-а, посебно због чињенице да се смањује одговорност локала, а јача контролна функција.

„Нећемо имати више проблема са кредитима, лизинзима, набавком аутобуса, синдикатом, гражом, крађом делова, горива… Мислим да је то начин да се кроз конкуренцију и квалитетнију услугу смањи илегални превоз“, сматра он.

Као најозбиљнијег кандитата за приватног партнера наводи мултинационалну компанију „Арива Литас“, која је прошле године послала писмо заитересованости за АТП.

„То је озбиљна компанија, и Панчево им је последњи град у Србији у који би можда ушли. Домаћи превозници нису толико финансијски моћни, а то је нама једини спас“, закључује градоначелник.

Оставите коментар

PANpress
%d bloggers like this: