Мистерија звана juznibanat.rs

20 милиона динара из џепа грађана за пренесене вести, промоцију локалних функционера и СНС-а, а вести не знамо ко пише

Панчевачка фирма Брифинг Банат, са својим порталом juznibanat.rs, у прошлој години инкасирала је 20 милиона динара на медијским конкурсима, што је више од четвртине новца подељеног у Јужнобанатском округу, израчунао је колега Денис Колунџија, а текст је крајем октобра 2017. објавила Цензоловка.

Фирма Брифинг Банат је издавач портала, а према подацима из АПР-а основана је 7. септембра 2016. године. Директор и главни уредник је Мирослав Стојановић. Пријављени су на адреси Његошева 1а.

На шта су потрошени силни милиони тек ћемо пробати да сазнамо, а у међувремену бавили смо се анализом текстова објављених на сајту како бисмо проверили за које информације грађани и грађанке јужног Баната плаћају 20 милиона динара.

У рубрици Друштво од 27. до 12. децембра објављено је 100 текстова, од тога 25 су текстови потписани са Јужни Банат, док су аутори 29 текстова друге медијске куће- највише РТВ Панчево и РТВ – 12, Блиц 4, Глас Опова 3, РТВ ОК 2, Информер 2, а преносе се вести и Инфобироа, Курира, Телеграфа, Монда, Вечерњих новости, radiosarajevo.ba, evrsac.rs…

Осталих 46 текстова нисмо категорисали јер су у питању најаве, временска прогноза, стање на путевима и слично. Занимљиво је да су текстови чији је аутор Јужни Банат углавном кратки извештаји, промоција локалних челника, или фото вест, док су тематски текстови углавном позајмљени из Блица или других медија.

Текстови нису потписани именима и презименима, једино име које смо пронашли је у рубрици Спорт – Игор Вујић. Није лоше напоменути и то да новинари и новинарке из портала juznibanat.rs нису виђени ни на једном догађају организованом у Панчеву.

Интересантно је и то да ни испод једног текста не постоји дисклејмер да је текст настао у оквиру неког пројекта и ко га финансира. Ипак, врхунац ове медијске игре представља празан простор када се клинкне на банер „Твоја општина је твоја – питања и одговори”, назив пројекта за који је медиј добио силне паре. Истина, у линији где су рубрике стоји део за питања и одговоре са упутством за постављање питања грађана у оквиру овог веома успешног пројекта.

У рубрици Политика од 26. децембра до 12. октобра написано је 98 вести, од којих се у 41 појављује Александар Вучић, у позитивном светлу. Насупрот њему, о опозицији се пише у негативном контексту, а на мети непознатих новинара су највише Јанковић, Шапић, помињу се и Јеремић и Ђилас.

Тематске текстове које преноси портал углавном се тичу интересантних прича, са насловима попут ових: Драган је био продавац, а онда је МОЖДАНИ УДАР променио све и сада живи свој лични ХОЛИВУДСКИ САН; ЈЕЗИВ ПРИЗОР: Из носа Новосађанке извадили овог гадног паразита са 750 ножица; ЕВО како купити свежу рибу на пијаци. Уочљиви су сензационалистички наслови, често уз узнемирујуће поруке.

Већ на основу ове кратке анализе јасно је да нема призводње квалитеног садржаја, већ да је јавни интерес схваћен као редовно извештавање о раду локалне самоуправе, њених органа и јавних предузећа. Из тога следи да је идеја о повлачењу државе из власништва над медијима, из које би требало да произилази подстицање конкурентности на медијском тржишту, већа уређивачка независност и смањење утицаја власти на уређивачку политику, подизање квалитета програма и подстицање плурализма, обесмишљена и да је још на нивоу утопије.

 

Оставите коментар

PANpress
%d bloggers like this: