Истраживање Кровне организације младих Србије

У позитивном контексту млади се приказују у сваком шестом тексту или прилогу, у негативном три пута чешће

Кровна организција младих Србије одржала је данас, 3. фебруара, конференцију за медије под називом „Млади у медијском огледалу”, у простору Mama Shelter у Београду. На конференцији су представљени резултати истоименог истраживања, које се објављује пету годину заредом. Тема истраживања је слика младих у медијима током прошле године, односно како и колико медији извештавају о младима.

Имајући у виду актуелну тему доделе државне помоћи младима у износу од 100 евра, као и резултате истраживања који показују да се млади у медијима и у програмима политичких партија не помињу у довољној мери и на одговарајући начин, на конференцији је најављен мониторинг изборне кампање који ће КОМС реализовати, са посебним освртом на политичку партиципацију младих и присуство младих у медијима.

Кључни налази истраживања:

  • Број садржаја о младима је двоструко већи у односу на прошлу годину, пре свега због детаљнијег извештавања о црној хроници и теме вакцинације младих.
  • На једну вест о активизму, дође 13 вести из црне хронике.
  • О културним садржајима за младе и омладинском активизму извештава се веома ретко.
  • Млади се у позитивном контексту приказују у сваком шестом тексту или прилогу. Негативан контекст је три пута чешћи.
  • Ако су млади приказани у негативној конотацији, најчешће су представљени као насилни, неморални и промискуитетни.
  • Млади су и у 2021. приказани као врло хомогена група: простор за младе који имају инвалидитет, у лошој су материјалној ситуацији, припадају мањинској нацији или сексуалној оријентацији износи тек пет одсто.
  • Мушки актери су двоструко заступљенији од женских у јавности.
  • Мејнстрим медији су без обзира на своју уређивачку позицију одговорно извештавали о вакцинацији младих и подстицали је.
  • Омладински портали показали су далеко већи сензибилитет за извештавање о омладинском активизму од мејнстрим медија.
  • Иако су најзаступљеније друге теме и формати, већина јутјуберки повремено користи своје платформе како би проговориле о темама од ширег друштвеног значаја, пре свега о родној равноправности и менталном здрављу.

Истраживање у целости можете преузети овде.

Редакција

Subscribe
Обавести ме о

0 Коментари
Inline Feedbacks
View all comments
0
Оставите ваш коментар о овој теми.x
PANpress
%d bloggers like this: