Обука за телефонске саветнике за СОС линију
На СОС телефон Сигурне куће Панчево 0800 100 113 од 2012. године, од када постоји линија па до данас јавило се око 2.000 особа које су потражиле помоћ и саветовања стручних сарадница. Тренутно помоћ пружају њих четири, а с обзиром на повећање броја позива, Сигурна кућа је почела обуку још 12 телефонских сарадника. Рад линије већ шест година донира компанија Телеком Србија.
Позиви не само да су бројнији већ и захтевнији, каже Драгана Јеменовић, стручна сарадница и координаторка пројекта. Она објашњава да се дневно јави три до четири особе, углавном жене, те да су разговори потразумевају потпуно улажење у проблем и могу да трају и до пола сата.
„ Проблеми са којима се суочавају кориснице телефонске линије су углавном везане за насиље. Економско насиље је једно од оних који се тешко препознају. Веома често жене које се јаве не не знају да ли су жртве јер не могу да препознају насиље“, истиче Драгана Јеменовић.
Петодневна обука организована је прошле недеље у оквиру пројекта „Унапређење услуге СОС телефонског саветовања – Позови 0800 100 113!“, који финансира Град Панчево. Обуку за стручне раднице запослене у Сигурној кући и Центру за социјални рад „Солидарност“ Панчево спровели су тренери из Националне дечје линије.