Јавно-приватна партнерства за четири области

Ново осветљење на пролеће, током следеће године инвестиције за јавни превоз и путеве

На данашњој седници Градског већа, усвојени су Нацрти одлуке о спровођењу поступка јавно-приватног патнерства за реализацију пројекта линијског превоза путника, јавно-приватног партнерства реконструкције и дугогодишњег одржавања система јавног остветљења, за реализацију пројекта финансирања, изградње, управљања и одржавања објеката и постројења за третман комуналног отпада, и финансирања, и одржавање локалне путне инфраструктуре.

Ови документи су основ за израду пројеката, тачније анализе потреба локалне самоуправе, који се затим доставља Комисији за јавно приватна партнерства на усвајање. Након усвајања докумената у Скупштини града, следи спровођење јавне набавке.

Како је појаснио Саша Павлов, градоначелник Панчева, највеће уштеде у буџету оствариће се реализацијом јавно-приватног партнерства за јавно осветљење, а реализација инвестиције би већ могла да почне на пролеће 2019. године.

„Само променом сијалица у ЛЕД расвету можемо уштедети од 50 до 70 одсто новца који годишње издвајамо за ову намену. Трошкови за одржавање расвете износе 250.000 евра годишње, а за потрошњу електричне енергије плаћамо 750.000 евра”, објаснио је Павлов.

Он је додао да се такође на пролеће очекује расписивање тендера за јавни превоз и путну инфраструктуру, док је за пројекат постројења за третман комуналног отпада, потребна и промена урбанистичких планова.

Због проблема са којима се годинама уназад суочава АТП, и делује да ће проблем бити све већи, посебно с обзиром на нове измене одлуке о регистрацији возила, због чега ће велики део аутобуса бити ван употребе, и ова јавно-приватно партнерство би требало да буде што пре завршено”, истакао је градоначелник.

Када је у питању путна инфраструктура, највећи притисак на локалну самоуправу долази из насељених места, напоменуо је градоначелник. Озбиљан захтев стиже и од нових инвеститора, који како каже Павлов, траже одређени квалитет инфраструктуре. Због тога ће у граду бити уређено око 60 километара саобраћајница.

Најзахтевније поглавље у европским преговорима јесте поглавље 27, и тиче се екологије, а град наводи Павлов, предузима одређене мере у складу са финансијама. Као примере навео је изградњу Потамишког колектора, објаснио да је обезбеђени новац за изградњу постројења за прераду отпадних вода, као и за уклањање дивљих депонија, и рекултивацију земљишта. Последња у низу инвестиција која би требало да буде рализована кроз јавно-приватно партнерство је изградња постројења за третман комуналног отпада.

 

 

 

Оставите коментар

PANpress