Извештај о активностима Заштитника грађана града Панчева за 2017. годину

Највише притужби на рад Центра за социјални рад, инспекције, комуналне полиције…

Током 2017. године Заштитнику грађана града Панчево поднето је 146 притужби, а обратило му се 1168 грађана и грађанки, што је сличан број као и током 2016. године. Најчешће су му се обраћали ради помоћи око попуњавања притужби, највише ЈП Електопривреди Србије, Геодетском заводу, Пореској управи, Центру за социјални рад “Солидарност” Панчево, где су се проблеми односили углавном на пропусте у примени републичких прописа.

Поднете су и 52 притужбе на рад органа Градске управе Панчево, највише на рад инспекције, затим на рад комуналне полиције и друго. Највећи број притужби инспекцији стигао је од стране грађана и грађанки због проблема са буком и вибрацијама које допиру из пословно –стамбеног објекта.

За комуналну полицију притужбе на рад су се односиле на непоступање по пријавама.

На рад јавно-комуналих предузећа Заштитнику грађана стигло је 50 притужби. Највише се односило на рад ГСА (немогућност закупаца станова избеглих лица да откупе станове после истека периода када им је по уговору о закупу требао да буде омогућен откуп), затим на рад ЈКП “Грејања” (због неквалитетног грејања, буке из подстанице…), ЈКП “Водовод и канализација” (високи рачуни за воду, пропуст да се отпише застарео дуг…). Грађани и грађанке су указали на пропусте у раду ЈКП “Хигијена” који се односе на проблеме са напуштеним псима, недовољним бројем контенјера, непостојањем јавног тоалета…

Пет притужби је поднето на рад установа чији је оснивач Град, док је Заштитник поступао по сопственој иницијативи у шест случајева – пет притужби се односило на Центар за социјални рад, а шест на ПУ “Дечја радост” и школе у Качареву, Омољици, Старчеву, Глогоњу и Јабуци.

Притужбе на рад Центра су се односиле на недоношење решења о исплати новчане помоћи и на нељубазност запосленог лица.

Због повреде и поступања поводом права на здравље и пружања здравствене заштите обратило се 27 грађана са проблемима везаним за заказивање прегледа код лекара опште праксе, заказивањем специјалистичких прегледа, понашање здравствених радника.

Због проблема приликом остваривања права на пензију,  неажуриарњу стажа осигурања и друго, поднето је 48 усмених притужби.

Упућено је шест препорука органима управе ЈКП и установама,  а оне се упућују само када се у току поступа по притужбама грађана и утврђени су недостатци у раду, и нису отклоњени. Препоруке су упућене инспекцији, Комуналној полицији, ЈКП „Водовод и канализација” и „Грејање” и ГСА.

У закључку извештаја о активностима Заштитинка грађана у 2017. години стоји се да је примећено да се грађани и грађанке обраћају Заштитнику када не знају ком другом органу да се обрате како би остварили своја права. Приметан је и проблем са добијањем бесплатне правне помоћи.

 

Оставите коментар

PANpress
%d bloggers like this: