Већина аутобуса АТП-а без кондуктера

Избегнут колапс предузећа: Возачима подигнуте плате

Присутни само на две релације: Панчево-Београд и Панчево-Качарево

Након што је у јануару Аутотранспортно предузеће Панчево (АТП) редуковало линије због мањка возача, прошлог месеца применили су још једну непопуларну меру, како би преостале возаче задржали. Од почетка фебруара са готово свих линија у градском, приградском и међумесном саобраћају повучени су кондуктери из возила АТП-а, како би се подигле зараде возачима, који су незадовољни условима рада и зарадом, претили штрајком. Тада је чак 80, од 130 возача претило да ће отићи из фирме, што би довело до колапса предузећа.

Уговори који су истекли кондуктерима који су били изнајмљени преко друге фирме, нису продужени. Уштеђени новац искоришћен је за подизање плата возачима – од 1. јануара држава је повећала зараде за пет одсто, а предузеће од 1. фебруара за 10 одсто. Такође, возачи добијају и стимулацију за продају карата коју сад обављају.

Бојан Бојанић, в.д. директора АТП-а каже за наш портал да су резултати неочекивани.

„На наше изненађење проценат наплате је скочио за 20 одсто. Жалби путника нема, мислим да су се навикли и они и возачи“, оцењује Бојанић.

Воја Савичића руководилац саобраћаја у АТП-у, каже да су кондуктери присутни само на две релације: Панчево-Београд и Панчево-Качарево, због великог броја путника, и да је тренутно у АТП-у запослено 37 кондуктера.

Поједини путници жалили су се да аутобуси касне због тога што наплата карата код возача одузима одређено време. Савичић потврђује да постоје кашњења, али по пет, шест минута.

Представници два синдиката АТП-а „Самостални” и Синдикат „Независност”, рекли су за „Политику” да су највећи проблеми – ниске зараде, које годинама не прелазе око 36.000 динара, за шта кажу да је срамота, и прековремени рад.

АТП има проблема и са возним парком. Тренутно је у саобраћају 57 аутобуса, углавном изнајмљених, а возила на резерви нема.

 

 

 

Оставите коментар

PANpress
%d bloggers like this: