Мониторинг медијског извештавања током кампање

БИРОДИ: кампања сведена на премијера

Александар Вучић доминира у централним информативним емисијама

Биро за друштвена истраживања (БИРОДИ) спроводи мониторинг медијског извештавања током кампање за председничке изборе који су заказани за 2. април 2017. године.

Резултати мониторинга медијског извештавања у првој недељи кампање за председничке изборе показују доминантно позитивно представљање најављених председничких кандидата. Александар Вучић доминира у централним информативним емисијама, будући да је сем као председнички кандидат представљен и кроз активности које спроводи као Председник Владе.

Како наводи БИРОДИ апсолутна доминација Александра Вучића је забележена на телевизији „Пинк“ која је у периоду од седам дана посветила укупно 5518 секунди као председничком кандидату и 1019 секунди као Председнику Владе, од којих је у 99 одсто позитивно представљен. Први следећи кандидат, Владимир Рајчић имао тек 196 секунди. Сличан тренд забележен је и у извештавању телевизија „Прва“, Б92, РТС1 и „Хепи“.

Извештавање телевизије Н1 карактерише уједначено представљање председничких кандидата, тако да у Дневнику у 19 сати, Александар Вучић има 131 секунду као кандидат и 261 као Председник Владе, Саша Јанковић 273, Вук Јеремић 235 и Војислав Шешељ 222 секунде.

За разлику од ранијих мониторинга, закључују у БИРОДИ-ју, функционерска кампања је сада сведена на премијера Александра Вучића, тако да се стиче утисак да Србија нема владу.

Тематски оквир каратерише доминација теме изборних радњи, односно тема унутрашње и регионалне (не)стабилности.

Циљ мониторинга медија је да кроз анализу медијског извештавања информише јавност о понашању медија током предизборне кампање и да подстакне дискусију о квалитету медијског извештавања о председничких кандидатима и њиховом предсатвљању грађанима, као и улоге медија у Србији уопште.

Мониторингом су обухваћене централне информативне емисије на телевизијама РТС1, „Прва“, „Пинк“, Б92, „Хепи“ и Н1. Анализа обухвата праћење временске заступљености актера, учесника на изборима и тоналитет њиховог представљања.

БИРОДИ спроводи мониторинг извештавања медија по методологији која је производ правила која су дефинисана од стране Венецијснаке комисије, Савета Европе, ОДХИРА, ОСЦЕ и Директората за људска права ЕУ те је због тога међународно упоредива.

Оставите коментар

Будите први које ће коментарисати

PANpress