Због текста „Корупција у Центру за социјални рад?”

Савет за штампу: „Панчевац” прекршио Кодекс новинара

„Овакав необичан начин најављивања текста за који претходно нису прикупљени докази, личи на својеврсну потерницу против запослених у Центру“

Комисија за жалбе Савета за штампу на Седници одржаној 23. фебруара, донела је Одлуку да је лист „Панчевац” прекршио тачку 5 Одељка I (Истинитост извештавања) Кодекса новинара Србије, по којој су са новинарством неспојиви објављивање неоснованих оптужби, клевета и гласина.

Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу: Владимир Радомировић, Златко Чобовић, Стојан Марковић, Невена Кривокапић, Петар Јеремић, Владо Мареш, Вера Баришић Поповић, Тамара Скроза, Јелена Спасић, Ивана Стјеља и Драган Ђорђевић са десет гласова „за” и једним „против” одлучила да је „Панчевац” текстом „Корупција у Центру за социјални рад?”, објављеним 27. јануара 2017. године, прекршио Кодекс новинара Србије.

У образложењу Одлуке која је доступна на сајту Савета за штампу (http://www.savetzastampu.rs/cirilica/odluke/85/2017/03/02/1405/centar-za-socijalni-rad-solidarnost-protiv-nedeljnika-pancevac.html) стоји да је „евентуална корупција у Центру за социјални рад, несумњиво важна тема од јавног интереса и да медији тиме треба да се баве, али управо због значаја тема, она мора бити озбиљно и темељно обрађена, што подразумева и прикупљање и претходну проверу података“.

„У овом случају, по мишљењу Комисије, то није урађено уз поштовање етичких стандарда професије. Лист је, на основу, како су сами навели, притужби неколико грађана, најавио да ће писати о корупцији у Центру за социјални рад, иако у тексту пише да тек треба да истраже да ли је то тачно. „Панчевац” унапред најављује причу коју заправо још не зна да ли ће имати, што се види и из позива грађанима да са њима поделе било каква сазнања о томе. Овакав необичан начин најављивања текста за који претходно нису прикупљени докази, личи на својеврсну потерницу против запослених у Центру, против којих се износе сумње да су корумпирани, а да се за то не нуде никакви докази“, закључује се у Одлуци.

Директор Центра за социјални рад „Солидарност” Зоран Албијанић поднео је 3. фебруара 2017. године жалбу Савету за штампу, због текста којим је „Панчевац” најавио да ће у наредним бројевима истражити активности запослених и директора и позвао грађане који имају било каква сазнања о корупцији у центру да се јаве.  У образложењу Одлуке се наводи да је у жалби наведено да се „у тексту, који више личи на отворен позив на линч, потпуно непрофесионално у наслову износе сумње које су засноване на ‘притужбама неких грађана’, дакле на нечем потпуно неодређеном, а да се у тексту не наводи чак ни један пример. За истраживачко новинарство, претпоставка је да се дође до проверених информација, којима се започиње истраживање”, истиче се, између осталог, у жалби. Подносилац жалбе је навео да сматра да је Кодекс прекршен и тиме што информације нису проверене на више места, односно да у тексту нема „друге стране”. Због тога је листу 1. фебруара упућено и реаговање, које није објављено.

У образложењу Одлуке наводи се и да је Синиша Трајковић, главни и одговорни уредник „Панчевца”, у одговору на жалбу, навео да је реаговање стигло када је број већ био закључен, као и да лист има право да га објави и у другом наредном броју. У међувремену је објављен текст „Незадовољних има, баш као и објашњења за то”, чији је он аутор, а један од саговорника директор Албијанић, који му је том приликом рекао да одустаје од објављивања реаговања. Он је истакао и да сама најава теме не повлачи обавезу консултовања друге стране.

Листу „Панчевац“ је наложено да Одлуку објави најкасније десет дана од дана њеног достављања.

 

 

 

Оставите коментар

PANpress