Резултати мониторинга медијског извештавања Бироa за друштвена истраживања

Наставак тренда позитивног представљања председничких кандидата

Другу недељу кампање обележило је интензивније праћење активности Љубише Прелетачевића

Резултати мониторинга медијског извештавања Бироa за друштвена истраживања (БИРОДИ) у другој недељи кампање за председничке изборе (10. до 16. март 2017. године) указују на наставак тренда доминантно позитивног представљања председничких кандидата. Александар Вучић и даље преовладава у централним информативним емисијама, и као председнички кандидат, и кроз представљање његових премијерских активности. 

Апсолутна доминација Александра Вучића се наставља на ТВ Пинк. Од укупно 7.999 секунди, 6.961 је посвећено Вучићу у улози премијера, док је у 1.038 секунди представљен као председнички кандидат. Поређења ради, први следећи кандидат, Саша Јанковић, на поменутој телевизији имао је тек 288 секунди.

Од општег тренда извештавања о председничким кандидатима на ТВ Пинк, који одликује позитивно представљање, одступа се у два случаја. Док је Вук Јеремић у 165 секунди, од укупно 247,  негативно представљен, Саша Јанковић је у 71 секунди, од укупно 361, негативно представљен.

Сличан тренд доминације Александра Вучића, услед двоструке функције, забележен је и у извештавању ТВ Прва, ТВ Б92, РТС 1 и ТВ Хепи. С друге стране, имамо уједначено представљање осталих учесника избора.

Извештавање ТВ Н1 одступа од назначеног тренда. Н1 карактерише уједначено представљање председничких кандидата. Тако је Вучићу припало 98 секунди као кандидату и 385 као премијеру. Надаље, Саша Јанковић је забележио 209 секунди, Вук Јеремић 193, док је Љубиша Прелетачевић имао 189 секунди.

Другу недељу кампање обележило је интензивније праћење активности Љубише Прелетачевића, којем је у изборним блоковима РТС 1 и Н1 посвећено 90, односно 189 секунди. На осталим посматраним телевизијама његова заступљеност је знатно мања у односу на друге кандидате.

За разлику од ранијих мониторинга, функционерска кампања је сада сведена на премијера Вучића. Пораст времена у извештавању о активностима премијера може се објаснити спољнополитичким догађајима. Највећу медијску пажњу су привукле премијерова посета Немачкој и самит премијера Западног Балкана у Сарајеву.

БИРОДИ спроводи мониторинг медијског извештавања током кампање за председничке изборе заказане за 2. април 2017. године. Циљ мониторинга медија је да кроз анализу медијског извештавања информише јавност о понашању медија током предизборне кампање, да подстакне дискусију о квалитету медијског извештавања о председничким кандидатима и о улози медија у Србији уопште.

Мониторингом су обухваћене централне информативне емисије на телевизијама РТС 1, Прва, Пинк, Б92, Хаппy и Н1. Анализа обухвата праћење временске заступљености актера на изборима и тоналитет њиховог представљања.

Оставите коментар

PANpress